Frihet

Herregud vad det är skönt att kunna gå på after work som bara är after work. Det är inte som att ens liv kanske förändras ifall man just denna kväll gör exakt rätt. Det är inte som att allt hänger på att man är fixad och rakad och på hugget och social.

Att vara singel är att alltid vara redo. Från början gjorde det mig illa berörd. Att man skulle vara så sökande, så tillgänglig. Eller skulle och skulle. Men annars händer det ju ingenting lärde jag mig.

Det är så lyxigt att bara gå ut, att det bara är en utekväll. Det handlar inte om att träffa någon. Det handlar bara om att dricka ett par öl och prata en stund. After work. Jag har glömt att raka mig under armarna och den här jeansen är snygga men de ger mig tryckmärken på magen. Och inget av det spelar någon roll.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

Kommentera

