Fest

Och så är det julfest. Jobbets julfest med respektive. Det är andra året jag går med Arne. Nej, själva festen är förstås inte någonting speciellt. Det är lika städat och stelt som det brukar. Men att gå dit tillsammans. Det är stort att gå dit tillsammans.

Jag njuter hejdlöst av att en julfest inte är en stor sak. Jag njuter hejdlöst av att det inte är det roligaste som händer på hela hösten. Jag njuter hejdlöst av att ha landat i mitt nya liv så mycket att en julfest bara är en julfest.

Efteråt går vi på krogen. Det är så sällan vi kan göra sådant ihop, jag och Arne, men detta är en lördagskväll som är fri, vår första sedan den vi hade i somras. Jag vill gå ut. Jag vill gå ut och då menar jag inte för att dricka ett par sofistikerade drinkar, jag vill gå på ett riktigt jäkla köttmarknadsställe där det är fylla, dans och ohämmat raggande. Jag vill gå dit och inte behöva åka hem ensam.

Så det gör vi. Förmodligen tycker inte Arne att det är någon riktig hit men jag tycker att det är fantastiskt. Han är snyggast på hela stället och jag får ta på honom och pussa på honom precis hur mycket jag vill. När vi ska åka hem är jag fyllefrusen och jag vet så väl hur det var att åka hem ensam sådana kvällar. När jag betalade taxin, skalade av mig alla obekväma, meningslösa finkläder och försökte värma mig med te i sängen iklädd pyjamas, onepiece, raggsockar och under dubbla täcken. När jag såg TV tills jag slocknade – någonting jag aldrig gör annars.

Det är så jävla fint att få åka hem tillsammans.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

Kommentera

