Julklapp till Bill

Ända sedan Bull fick en telefon när han fyllde år har Bill önskat sig en ny. Oh vad jag var sträng när hon uttryckte att det var orättvist att Bull hade en större telefon än vad hon hade. Men jag lade förstås till telefon i mina mentala noteringar på julklappar. Telefon, det är status har jag förstått och den telefon Bill fick när hon fyllde 8 år är gjord för att ringa på, inget annat.

Så jag beställde en ny telefon i allra största hemlighet.

Några dagar före julafton kvittrade Bill och undrade om hon skulle få en telefon i julklapp. Och jag tog på mig allra strängaste mammarösten och sa att man faktiskt inte kan få sådana saker jämt, hon har en telefon och den duger bra.

Och sedan slog jag in den. Ett stort paket. En lampkartong så att hon inte skulle förstå vad det var ens när hon fick paketet.

Glädjen i att kunna. Glädjen i att få överraska.

Jag kommer att leva länge på Bills min när hon öppnade paketet.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

