Årssammanfattning

Nyårsafton coming up. Och eftersom jag aldrig tar ut någonting i förskott vågar jag fortfarande inte tro att jag och Arne faktiskt kommer att skåla in 2016 tillsammans om ganska precis ett dygn. Barn kan bryta ihop eller bli sjuka. Men fyra år har jag lyssnat till nyårsklockan från TV:n, skålat med mig själv i bubbel på altanen, lyssnat på avlägsna fyrverkerier och gråtit. Och kanske blir det annorlunda i år.

Och vad ska man då säga om 2015. Alla hemska saker som hänt i världen denna höst går ju liksom inte att bortse från. Men om man ändå bortser så har mitt eget 2015 varit så väldigt fint. Utveckling, utvecklande. Det känns som att pusselbitarna i livet pusslat in sig.

Jag sitter här med den vackraste av ringar på fingret. Min julklappsring. Sedan jag skiljde mig har jag knappt burit ringar. Det var som att få nya händer, som att mina gamla ringar inte passade längre. Jag köpte mig en ny, en present till mig själv på mors dag, och den har jag burit ibland. Men den här ringen tänker jag bära jämt. Det var stort att få den.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

One Comment på “Årssammanfattning”

  1. Lisa Says:

    Vad fint med en ring i julklapp! Förstår att du blev glad.


Kommentera

