45-års

Så här är det. Jag har inte varit så himla glad på sistone. Och jag vet inte riktigt varför.

Nej det är inte så att jag är deprimerad. Jag håller inte på att bli utarbetad heller. Men jag tror att jag eventuellt har någon sorts försenad 40-årskris light. Det kan hänga ihop med att jag först nu har utrymme att ha en 40-årskris. När jag fyllde 40 var livet i övrigt så krisigt att det inte fanns utrymme.

Som det är nu… Jag tänker mycket. Det känns som att allting i livet är så bra och jag går omkring och är rädd för framtiden. En klassisk idioti. Det är meningslöst att slösa tid på att gå omkring och vara rädd för hemska saker. Ändå är jag det.

Jag vet inte riktigt vad det är jag behöver.

Jag får inte ens ur mig orden. Gud så fånigt. Men i klartext. Jag är 45. Det är halvvägs till 90. Barnen kommer att växa upp och sluta vara gosiga och sluta sova i min säng. Jag kommer att bli rynkigare, få fler grå hårstrån och fler celluliter och se sämre och tänka tillbaka och tycka att jag såg ung och fräsch ut när jag var 45. Jag håller på att bli en tant! På något vis har jag trott att det var sådant som hände andra men inte mig. Hjälp!

 

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

2 kommentarer på “45-års”

  1. Ingela Says:

    Gud vad jag känner igen mig. Och jag, som inte har någon man som ser mig som _kvinna_, brukar tänka att nu är det kört… Ingen kommer nånsin att se mig på det sättet igen, ingen kommer nånsin röra mig på det sättet igen. Den delen av mitt liv är över. Vid 44 har jag helt torkat ihop.

    Sedan stör det mig att jag blir ledsen över det, att jag alls bryr mig. Är det så viktigt att vara attraktiv i mäns ögon? Är det egentligen viktigt för mig, eller är det bara gammal vana (ha, ha) att jag vill behaga…? Eller är det djupt mänskligt att vilja bli älskad som kvinna och inte enbart mamma, dotter, vän…? Man kanske inte kommer undan saknaden iaf? Fan.

  2. ribbolita Says:

    Amen. Precis min 40-årskris. Lurigt detta!


Kommentera

