Öppet brev

Hej IS.

Alltså den här guden som ni säger er tror på. Hen kan inte vara särskilt nöjda med er. Vet inte om ni har tänkt den tanken, men om den här guden är så stor och stark så antar jag att hen har skapat allt det här som ni bombar sönder. Guden skapar och ni kraschar i hens namn. Och om den här guden är så stor och stark så vill jag påminna om att den guden har skapat alla människorna och deras olika livsstilar och alla deras tankar som skrämmer er så väldigt. Hen har skapat oliktänkande människor. Läskigt va?!

Och vet ni vad. Om den här guden är så stor och stark och mäktig så är jag rätt säker på att hen är fullt kapabel att städa upp i världen om det är vad hen tycker ska göras. Det verkar högst tvivelaktigt att hen skulle överlämna detta till ett gäng fega småpåvar.

För att sammanfatta. Guden skapar liv och bygger upp. Ni dödar och raserar i hens namn. Jag skulle vilja säga att ni är ena jäkligt misslyckade utövare av vad ni kallar religion. Jag kan inte ens säga att ni är onda. Ni är ett gäng otäckt lättledda fånar. Och jag föraktar er oförmåga att vara människor. Jag föraktar er oförmåga att värdera det största som den där guden som ni tror på har skapat. Livet.

Maja

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “Öppet brev”


  1. […] Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Så läs Majas ord! […]

  2. Fjäril Says:

    Du är så klockren!!!

  3. Maria Says:

    Amen ❤


Kommentera

