Förbättringar att göra

Sitter här och laddar för att ta emot barnen. Önskar mig, om man nu får göra det, en relativt konfliktfri vecka. Det känns som att umgänget med Bill varit svårare efter jul. Hon är mitt emellan stor och liten. Det är snart en månad sedan jag blev riktigt rejält arg på henne i 15 minuter. Hon är inte sen att hålla det mot mig och vrida om samvetskniven så fort tillfälle ges. Samtidigt som jag själv tycker att jag varit extrasnäll ett antal gånger och de gångerna försvinner ur minnet fort som en vindpust medan de 15 minutrarnas ilska sitter kvar som berget. Både hos mig och henne.

Hon är mitt i. Kräver mycket, invaderar mitt eget space med längre kvällar, med att få somna i min säng, tröttar ut mig som ett mindre barn. Är samtidigt stor och lite kaxig, genomskådar mig utan problem och använder sig till fullo av det. Jag förstår att vi måste ta ett nytt grepp på tillvaron men jag har ännu inte hittat metoden, sättet. Om det krävs mer på ena flanken behöver jag hjälp på andra. Själv har jag inte mer energi och tid att kicka in, jag är sliten och känner mest hur jag springer runt och försöker tillfredställa alla utan att någon enda blir nöjd. Martyrmamma. Sådan vill jag inte vara.

Hjälpas åt är förstås modellen. Och att kräva tillbaka min egen säng. Starting today.

Explore posts in the same categories: Mammaliv, Uncategorized

One Comment på “Förbättringar att göra”

  1. Anna Says:

    Mitt i med två. Om du hittar ett recept på att få det att fungera, var snäll att dela med dig.


Kommentera

