Phu

Jag blir fan galen på stöket här hemma. Nu är det högar överallt. Tidningshögar, klädhögar, höghögar. Ju fler saker som är på fel ställe desto fler saker hamnar på fel ställe. Hate it. Hate it men har inte orken och tiden att grundröja. Tänker att jag borde skaffa städhjälp. Jag vet hur det är, om man är trött blir man än tröttare när det är rörigt. Röran suger kraft.

Eller känns det mest bara så här för att jag sov fyra timmar i natt och för att det är första dagen på mammaveckan. Möjligtvis är det så.

Explore posts in the same categories: Mammaliv, Uncategorized

6 kommentarer på “Phu”

  1. ankaspringer Says:

    Amen på detta. Måste ta tag i mina höghögar. Imorgon.

  2. Malla Says:

    Prioritera sömnen framför röja! 4 timmar går ju inte! Sover jag så lite ligger jag i en hög och gråter, vill byta jobb, skilja mig, sälja huset etc…

  3. Micaela Says:

    Att skaffa städhjälp är som att få en extra ryggrad. Vi har hjälp en gång i månaden och trots att det är så sällan så hjälper det att hålla vardagsoredan på godkännbar nivå. Rekommenderas varmt!

  4. Helga Says:

    Städhjälp säger jag också. Jag hade suttit på dårhus annars. Visserligen är det en stressfaktor att komma ihåg att röja undan kvällen innan, men det är så värt det! Lägg in städhjälp under dina ensamma veckor så får du njuta av ett rent hus lite längre.

    Fast det är nog ännu mera synd om mig faktiskt. Vi har förutom högar överallt ett utrensat badrum, ett utrensat kök, inte flyttat in i våra nya garderober, samt byggdamm på allting och en trivsam hög med kakel och en kakelskärare mitt på golvet i matrummet. Blir. Snart. Galen.

  5. Sofie Says:

    som separerad tvåbarnsmamma med ny särbo i annan stad och ett krävande karriär/heltidsjobb har städhjälp hindrat även mig från att bli komplett galen. jag minns knappt livet utan (bortträngning) och det är ju inte ens speciellt dyrt. just do it .

  6. Ullah Says:

    Kan städhjälp göra något med högarna? Det skulle inte jag våga mig på. Däremot mat.se, underbart att få leverans hem!!!


Kommentera

