Maj

Maj månad. Månaden då man tar död på föräldrar och för den delen på anställda också. Jag är trött och slut och stressad och drömmer drömmar där jag ska in på scen och dansa men hela tiden blir hindrad av någonting och när jag väl kommer in på scen så har jag ingen aning om vad jag ska göra. Typisk stressdröm.

Egentligen vill jag mest bara flanera runt i den där försommaren som nästan är här. Andas in doften av nytt gräs och björklöv. Egentligen vill jag sitta uppe hela nätterna och titta på att det inte blir mörkt. Egentligen vill jag ha sommarklänningar som vippar runt benen och bara vrister och fina skor.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

3 kommentarer på “Maj”


  1. Vad vackert du skriver. Det där vill jag också. Resten av världen tycker vi nordbor är galna som bara lägger ner hela verksamheten i juli. Överallt. De ser inte priset vi betalar för att kunna göra det: vansinneshetsen i maj och halva juli. Och den satans vintern. Jag vet att du älskar skidåkning. Det gör jag också – i terrängen. Men de dagar då man inte åker är betydligt fler, och ganska mörka och kalla. Njutom nu!

  2. Helga Says:

    Jag vet. Jag tror fantamej att det står i läroplanen att nu gör vi vad vi kan för att ta kål på föräldrarna.

    Jag har gudskelov inte så mycket att göra på jobbet i år, men minns alltför väl hur det var förra året. Och i år är jag så väldigt mycket slitnare, hade jobbet dessutom varit krävande så hade jag gått under.

  3. kapybaran Says:

    Ja, varför kan inte alla aktiviteter spridas ut lite. Det är ju I grunden oftast roliga grejer, avslutningar på skola och aktiviteter, avrundningar med job och alltvaddetär. Men när de ligger på varandra och varenda minut av syrendoftande vårkvällar plötsligt är uppbokad, så får man ju svårt att andas…


Kommentera

