Pass på

På polisstationen för att fixa pass till barnen. Jag har bokat tiden. Pelle kommer med barnen. Arne kommer för att vi ska äta lunch tillsammans efteråt. Med gemensamma krafter blir passen beställda. Jag är så stressad att jag först inte minns vad Bull heter mer än Bull.

Men till sist är allt påskrivet och inlämnat och barnen är fotade och fingeravtryckade. Vi ska gå därifrån, alla är på väg.

Ska du ha det här kanske? säger jag och räcker Pelle hans körkort som han glömt kvar i receptionen.

Ska du ha det här kanske? säger jag och räcker Arne hans paraply som står kvar i ett hörn.

Jag vet inte om det är roligt, otroligt eller om jag trots allt har lyckats falla för två likadana män.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

2 kommentarer på “Pass på”

  1. Lisa Says:

    Snarare att du fallit för två MÄN….


Kommentera

