I denna ljuva midsommarfeeling

Vad jag älskar, älskar, älskar att inte gå från jobbet inför en storhelg och förvänta mig att någonting ska rasa ihop. Aldrig glömmer jag känslan från 2010. Jag minns solen över gatstenar, inköp av jordgubbar utanför ICA och en bubbelgumsrosa hoodie som jag hade tänkt köpa som tröst men som var slut i min storlek. Jag minns den molande ångesten.

Jag sitter sist kvar på kontoret och panikjobbar. Stressigt. Men denna morgon fick jag en ny toastol och en ny kran installerad i mitt sunkradhus. Denna morgon kom Arne nerknallande från övervåning och drack kaffe med mig och rörkrökaren. Denna morgon hämtade morfar mina barn och de skulle ha badkläder med sig. Lunchen åt jag med Arne. Och jag har inte handlat ett skvatt annat än en rosévinsbox, jag hoppas att det finns jordgubbar kvar på någon affär. Om inte – vem bryr sig. Frysen är ändå full med rester från Bills födelsedagskalas.

Vi ska cykla till ett midsommarfirande och sedan grilla lite hemma hos mig. Hela gänget. Skit i blomsterkransar och midsommarstång. Jag kommer att få pussas, krama mina barn och smutta rosé.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

Kommentera

