Juni månad

Åh så vackert, doften av hägg… carpe diem, carpe diem… springa sig svettig efter 10-årspresenter, baka baka, förbereda förbereda… carpe diem det är ju vacker juni… åh hon är 10 år nu… städa, fixa, förbereda kalas, kalas… carpe diem för fan… baka, förbereda nästa kalas… åh en sommarkväll carpe diem innan jag bakar… kalas, vad fina alla är, fånga ögonblicket… trött trött… baka till skolavslutning, köpa examenskläder, åh så söta de är, carpe diem för helsike… skolavslutning, försöka vara två personer, carpe diem, de är så stora… springa, springa, jobba in tid jag missat…carpe diem på väg till jobbet, sommarmorgon, trött, trött… jobba, jobba, stressa, stressa, kom ihåg att carpe diem, fixa nya linser och glasögon för jag ser ingenting… midsommar… handla, laga mat, fixa, midsommarnjuta, carpe diem, röja upp, barnen vill bada, alla fryser, sand överallt, carpe diem… jag är förkyld, städa bilen kl 22.30 pga service och besiktning, det doftar gott ute, carpe diem, ett glas rosé innan jag somnar 00.00, carpe diem, carpe diem….

Jag är trött.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

2 kommentarer på “Juni månad”


  1. Tur att någon lade in oktober i almanackan som motvikt 🙂 Alldeles snart är det juli då man plötsligt måste ocarpa allt och tvångschilla sig à la blötdjur. Så fånga dagen, för om några fågna dagar så får du inte.


  2. […] ett år sedan denna känsla, samma […]


Kommentera

