Smärta

Jag skulle skriva i kväll hade jag tänkt. Det har varit intensivt och det kommer vara intensivt. Tänk att mitt liv ser ut så nu. Att jag ibland har lyxen att längta efter en tom stund, tid att tänka, tid att skriva. Det är så fint. Men jag blir förstås lite trött.

I kväll skulle jag skriva hade jag tänkt. Så kommer det nyhetsflashar i telefonen igen.

Världen är galen. Världen är totalt galen. Jag vill säga upp morgontidningen och TV-kanalerna, jag vill gömma mig på en fjälltopp med mina barn och inte komma ner.

Hur ska man kunna skriva? Jag kommer på mig själv med att njuta av TV-reklam. En förenklad verklighet där man kan köpa sig lycka. Ändå har jag lyckan här. Barnen som nästan får mitt hjärta att sprängas. Och så Arne dessutom. Nästa vecka åker vi utomlands. Hela gänget. Jag har inte varit utomlands på femton år, eller åtminstone inte längre bort än de nordiska länderna. 11 september 2001 var vi på Cypern. Men nu ska vi åka.

Och helst hade jag stannat hemma. Helst hade jag bosatt mig på en fjälltopp.

Om jag hade kunnat någonting om datorer hade jag gett mig på dem. De måste bort från nätet. De stoppas från att skicka sina förbannade locktoner till tokdårar världen över. På lagliga och olagliga sätt. Går det inte att attackera och sänka dem? Please.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

One Comment på “Smärta”

  1. Lisa Says:

    Så härligt Maja! Vart åker ni? Själva drar vi till Rhodos den 6/8


Kommentera

