Älska augusti?

Jag bestämde mig för att jag ska älska augusti i år. Sommaren var så fylld av mina egna krav att vara glitterlycklig, att må bra, att slappna av, att vila. I stället blev jag stressad av alltihop. Jag har inte lärt mig balansen, att hitta tid för mig själv också. Den tid som behövs för att kunna hitta in i alltihop, hitta in i mig själv, uppskatta. Först när vi åkte iväg lyckades jag på riktigt släppa ner axlarna och andas ut.

Augusti är kravlös, tänkte jag. Jag brukar inte ens gilla augusti, augusti gör mig låg. Så bra. Inga lyckokrav, det räcker med att ta det så lugnt det går. Jag ska älska augusti i år. Skrapa och måla min boda, sortera semestertvätten, bada i sensommarvatten.

Så kom vi hem och åkte, nästan alla, i omgångar på någon virus med ont i magen och enorm trötthet. Jaha.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

One Comment på “Älska augusti?”

  1. Korven Says:

    Ja, typiskt!
    Hos oss är det dessutom höst med regn ich blåst och nio grader varmt …. Sista semesterveckan då vi skulle sitta i solen och gå ner i varv …


Kommentera

