Ännu ganska liten

Jag får ingen kram när jag kommer hem. Kaxigt sätter han sig i soffan och retas. Pussa honom får jag inte heller göra. Uäk! hojtar han, skrattar och vrider bort ansiktet.

När det är läggdags ska han sova i egen säng. Varför det, frågar jag. För att jag vill det, svarar han. Och jag tänker att kanske lyfter jag över honom i min säng ändå. Bara för att få krama honom lite denna Trumpna kväll.

Men när jag ska lägga mig ser det ut så här i min säng:


Hela natten ligger han tryckt mot mig. När min klocka ringer 05.30 sätter han sig förvirrat upp. Du kan sova en stund till, säger jag, jag väcker dig om en halvtimme. Men jag vill vara med dig mamma, säger han.

Explore posts in the same categories: Mammaliv, Uncategorized

4 kommentarer på “Ännu ganska liten”


  1. Tavlan bakom! Så häftig. Visst har du bloggat om den?

  2. Lisa Says:

    Åh han ser ”likadan” ut som min son 6 år. (Är Bull 8 år? ) Slanka ben. Och detta växlande mellan stor och liten. Nära mamma eller någon annanstans. Min brukar ligga på mig ibland. Sist sa han då ”mamma, jag vill vara inne i dig”. Jag svarade att ”det var du som baby”.

  3. Eva Says:

    Mysigt😊


Kommentera

