Åt helvete

En månad snart. Imorgon tar jag sista tabletten på första kartan Novofem. Effekt… tja, jo. Jag sover bättre för jag vaknar inte och svettas. Kanske mindre humörsvängningar om man skulle försöka räkna ut ett humörmedel över tid.

Men idag, denna näst sista dagen före hormonsimulerad mens, är jag färdig att riva ner hela världen. Skulle man inte bli av med humörsvängningarna? På ett dygn har jag lagt på mig exakt 1 kg vätska och jag skulle kunna slå ihjäl någon. Hela cykelturen till jobbet gick jag metodiskt igenom folk som, vid något tillfälle i livet gjort något dumt mot mig, och planerade detaljerat på vilket sätt jag skulle ringa upp dem och skälla ut dem. Jag hatar mina kläder, mitt smink, min frisyr (nära att ge mig på den med kontorssaxen), mitt jobb, mina kollegor, vädret, året och Agnes Wold med sitt uttalande om att det går ÖVER.

Dra åt helvete.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

3 kommentarer på “Åt helvete”

  1. kapybaran Says:

    Ställer mig på behörigt avstånd och räcker over ett glas rödvin mha teleskoparm.

    Puss.

  2. Malan Says:

    Ja, det är åt helvete!! Hade precis blivit av med mens-eländet när svettningarna och humörsvängningarna satte igång. Fick bra medicin mot det men nu har jag mens hela tiden!! Åhh!!

  3. Kaia Says:

    Min erfarenhet är att det tar tid! Jag har ätit ett liknande preparat i drygt ett halvår. Det har gradvis blivit bättre hela tiden, men det tog väl ca en månad innan jag kände skillnad. Men jag har blivit en ny människa! Eller mer den som jag har varit.
    Jag hade kanske inte lika mycket humörsvängningar, men extremt mycket svettningar och sov väldigt dåligt.
    Jag fick ökad dos för snart två månader sen, och nu sover jag nästan normalt. Det är sååå skönt!!
    Så mitt råd är att ge det mer tid.


Kommentera

