Betvinga november

Fredag eftermiddag. Ute svart, blött regn. Jag och Arne har helg ihop. För första gången någonsin en hel helg ihop. Så synd att orken att planera inte funnits. Vi kunde ju ha gjort saker. Bjudit någon på middag, rest bort, bokat biobiljetter. Men denna vecka har jag varit ett hormonellt vrak. Sover dåligt, vill ingenting, känner mig samtidigt både labil och totalt känslolös. Opåverkad, fyrkantig och grå. Som att sitta i en kartong högt upp på en bergstopp. En kartong utan titthål som när som helst kan rasa nerför en av bergssidorna i farlig fart.

Men i kväll ska vi gå ut och äta. Betvinga det blöta novembermörkret med stearinljus och mat som någon annan lagar. Jag tror att det blir bra.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

3 kommentarer på “Betvinga november”

  1. Lisa Says:

    Ha det så kul!

  2. Lisa Says:

    Happas ni får en trevlig kväll! Ofta blir just de där tillfällena som man inte har så stora förväntningar eller ork för just de allra bästa.

  3. Virrig Says:

    Känner igen känslan så väl att det nästan är läskigt… du beskriver den mer poetiskt än mina allmänna svordomar bara..


Kommentera

