Mutter

Tänker att idag är det väl ganska exakt en månad till vintersolståndet. Sedan vänder det. Och då är det ganska exakt en månad tills det är lika mörkt som det är nu. Tjoho.

Jag tror att jag blir mer och mer mörkerpåverkad ju äldre jag blir. Efter en fin helg med Arne vaknar jag kallsvettig och illamående i någon form av chock över att klockan ringer. Längtan efter barnen kastar sig över mig. Ute är det mörkt som i en säck, så mörkt och öde att jag tänker att min klocka måste gå fel, det måste vara mitt i natten.

Jag har bokat klipptid långt före det borde var dags pga hatar min frisyr. Vad hände förra gången? Hon liksom klippte ingenting. Bara jämnade till utan att vi hade kommit överens om det. Så att det blev helt hopplöst. Jag har klippt lite här och var i det själv. Det blev det i alla fall inte värre av. Imorgon får hon en ny chans.

Om jag inte hade dragit på mig två kg vätska på två dagar förra veckan hade jag köpt nya jeans. Hej jag heter Maja och jag har arsle som en flodhäst. Hej jag heter Maja och jag kommer att gå på jobbet i pyjamasbyxor.

 

 

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

5 kommentarer på “Mutter”

  1. kapybaran Says:

    Hej Maja, jag tycker att du är underbar! ❤

  2. Ullah Says:

    Håller med, du är så bäst!!! Det är en ren fröjd att läsa dina texter.

  3. suziluz Says:

    Okej. Jag vet att goda råd är det sista man vill ha i det humöret du är, men har du provat progesteronkräm? För mig hjälpte det med svullet. Med vänlig hälsning, förklimakteriell.

  4. Lisa Says:

    Flodhästar är coola! Och inte alls så snälla som man tror.

  5. Ullah Says:

    Flodhästarna är Afrikas farligaste djur. Hälsn hipponörden


Kommentera

