Lovord

Skidåkning är förstås min söndagsplan. Men när Bull hämtats från grannfamiljen så gråter han som att hjärtat ska brista. Han och grannpojken har ju blivit Varandras Bästa Vänner detta jullov och Bull gruvar sig redan för morgondagen som innebär pappavecka och ingen möjlighet att träffa G. Alltså vill han utnyttja söndagen till max och det innebär INTE att tillbringa den i skidbacken.

Så ledsen vill jag ju inte se honom. Alltså går vi tillsammans över till grannfamiljen och frågar om Bull kan få vara hos dem medan jag åker skidor ett par timmar med Bill. Det går jättebra.

Och där, på plats, får jag höra vilken fin och godhjärtad son jag har. Att Bull och grannpojken verkligen är varandras bästa vänner, att de är så fina med varandra. Och att grannpojken ändrar sitt språk efter några dagar tillsammans med Bull. Tydligen har de problem, i kompisgänget och i klassen, med alldeles för hårt språk. Men eftersom Bull inte är sådan så slutar även grannpojken efter några dagar tillsammans. Grannpappan beskriver också hur det är när Bull kommer, öppna armar och tydligen en stor kram grabbarna emellan. Inga tuffa attityder. Och inte blir man rörd alls av det, säger grannpappan och skrattar bullrigt.

Och sedan får jag höra att han och grannmamman borde köpa en present åt Bill. Varför det?! Jo för att hon är så fin och tar hand om granndottern åt dem. Granndottern som är fem år yngre än Bill. Hon tar ju hand om henne! L blir så glad och tycker så mycket om Bill!

Varm i hjärtat går jag tillbaka hem och tar med mig Bill till skidbacken. Fina barn har jag. Här gick jag och var lite orolig för att mina barn sprungit för ofta hos dem detta jullov. Och så möts jag av sådana lovord.

Explore posts in the same categories: Mammaliv, Uncategorized

One Comment på “Lovord”

  1. Paula Says:

    Underbart!


Kommentera

