Fyra veckor

Så här efter trettonhelgen kör jag en fyraveckorsutmaning för mig själv. Ingen alkohol, vettig mat och fokus på träning. Det där med fokus på träning innebär att jag under perioden ska välja träning framför andra saker, exempelvis städning, umgänge och extra sömn. Just nu känns det roligt att göra så här. I längden fungerar det förstås inte att låta träningen komma i första hand hela tiden men i fyra veckor går det bra. Och det blir så himla mycket roligare av det. Fort märks effekt. Fort blir jag mitt gamla jag – hon som tränade gruppträning flera gånger varje  vecka.  Dessutom har jag köpt ett par nya träningstights. Underskatta aldrig effekten av hur mycket bättre själva träningen känns när byxorna sitter där de ska – varken mer eller mindre där de ska.

Fyraveckorsutmaning, träning, kost och avsaknad av alkohol. Det är hanterbart och bra.

 

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

2 kommentarer på “Fyra veckor”

  1. ankaspringer Says:

    Å, inspirerande! Jag ska gå på mitt andra lunchträningspass i dag – core med boll! Och jag har bara ätit MAT sen i tisdags. Inget snacks, ingen kvällsmacka, och i dag: inget fredagsgodis efter lunch. Och så skippar jag sockret i espresson. Alkoholen tänker jag inte släppa (säger alkisfrun, eh), men det rör sig om ett glas vin fredag och lördag kväll, så det gör faktiskt inte så stor skillnad tänker jag. Heja oss!

  2. ribbolita Says:

    Hejja! Man mår ju så mycket bättre! Jag kör typ samma.


Kommentera

