Och så hormoner

Samtal med gyn. Det funkar helt enkelt inte jättebra med Novofem. Sista två veckorna har jag mått dåligt med humörsvängningar, trötthet och vätskeuppgång.

Det kan ju vara så att du fortfarande har ägglossning då och då, att du inte är helt i klimakteriet än, sa hon. Nä, Sherlock, det vet jag ju redan, det sa vi ju redan i höstas. Jag har ju fortfarande mens – om än inte regelbundet. Om man fortfarande har ägglossning kan det i alla fall bli för mycket med de här tabletterna. Antingen sluta helt eller få en svagare dos östrogen och gestagen.

Ja men fan, jag blir galen. Allt är bara prova och se.

Det är ju inte så att jag mådde bra utan piller, så mycket vet jag ju. Knappast lär jag må jättebra utan piller nu heller. Så jag provar väl östrogenplåster då.

Fan, fan, fan. Jag saknar mig.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

3 kommentarer på “Och så hormoner”

  1. Fjäril Says:

    Verkligen ingen tröst … men jag har saknat mig själv i 13 år nu och börjar tro att jag aldrig funnits??! Att vara kvinna är så jävla jobbigt ….

  2. Linda Says:

    Jag är 40 år o har haft multistrul med hormonrubbningar, kör nu nedreglering med Synarela (som vid IVF) med ett tillägg av en låg dos östrogen, mår som en prinsessa. Synarela är väl inte så najs för snoken, smakar ju maskros, men så värt det. Ingen vätska och jämnare humör. Testa.

  3. JsN Says:

    Minns du hur du mådde på helt vanliga p-piller?

    (Mormor åt p-piller tills hon var igenom klimakteriet och hade aldrig några problem. Mamma hade hormonspiral med samma effekt. Jag mår skit av hormonella preventivmedel så jag inser att jag får lida igenom det här)


Kommentera

