Välkommen till mitt klimakterieliv 2

Söndagen tillbringade jag och Arne (alldeles ensamma, utan barn, mirakel!) i skidbacken. Det var soligt och svinkallt och fint. Jag fick åka försiktigt pga rejält ont i ryggen (promenad på löpband, en timme i iskall bil och sedan ingen möjlighet att mjuka upp det hela pga arrangör till nätverksträff har satt sina onda spår) och åkte inte jätteförsiktigt vilket resulterade i att jag kraschade rejält. Lyckligtvis en krasch där jag inte alls gjorde illa mig. Åkte i våldsam fart först på höften, sedan på magen och tumlade sist huvudstupa ut i flera decimeter mjukt fluff. Det kändes som att ha gått igenom en tivoliattraktion när jag torkade snön ur ansiktet.

Vid lunchen kände jag att jag hade ont i lillfingerleden. Eftersom min kropp numera reagerar konstigt och hormonellt på det mesta tänkte jag direkt och katastrofbenäget ålderskrämpor, förmodligen reumatismliknande elände. Jag satt där och klämde på min onda lillfingerled och utredde hur mycket jag kunde böja fingret och kände mig orolig över detta snabbt framskridande åldrande.

Arne hävdade att jag ju faktiskt alldeles nyss hade kraschat och förmodligen gjort illa handen. Jag hävdade att jag inte hade gjort illa mig alls.

Men jag vaknade imorse med svullet finger som nu också var lite missfärgat. Hurra!

Skidskada. Inte ålderskrämpa.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

2 kommentarer på “Välkommen till mitt klimakterieliv 2”

  1. Eva Says:

    Tur att ens nojande är i onödan ibland 😀


  2. Det mest slående med inlägget är att ni är så pass störda att ni spenderar en barnfri söndag med att åka SKIDOR i stället för att maratonkn*lla?!!
    ; )


Kommentera

