Den 14 februari

Jag dukar fram middag och det är alla hjärtans dag. Händerna är lite upprört skakiga för vi har fått nazistreklam i brevlådan. Jag har visat pappret för Bill som rivit det i småbitar och slängt det i komposten. Nu hjälper hon mig med dukningen.

Bill: Ska du dricka vin mamma?

Jag (fortfarande upprörd): Jag skulle nog snarare behöva en flaska sprit.

Bill (kärleksfullt): Men ta det du, det är ju alla hjärtans dag. 

(Och ja, jag fick sätta mig ner och förklara vad som skulle hända om jag verkligen skulle dricka en flaska sprit och att det uttrycket för mig är ett sätt att säga ”jag är upprörd och ledsen och skulle helst vilja sova och glömma bort att världen är hemsk Ibland”.)

Explore posts in the same categories: Mammaliv, Uncategorized

Kommentera

