Depp

Klev just ut ur en provhytt. Alltså, nä. Nä, nej, njet, nope. Jag vägrar detta.

3,5 kilo upp på fyra veckor. Det finns fan ingenting i min garderob som funkar och imorgon ska jag på jobbresa. Någonting måste jag ju ha på mig.

På riktigt. Åsynen av mig själv utan kläder i en provrumsspegel just nu. Jag skulle kunna lägga mig ner på golvet och gråta. Jag bubblar över åt alla håll. Det ser ut som någon annans kropp. Inte ett klädesplagg sitter smickrande. Nu ser jag sådär vätskeknölig ut till och med på överarmarna. I stället för nya byxor köper jag vätskedrivande te som smakar fan och inte fungerar.

I torsdags tog jag prover men ännu har jag inte fått någon återkoppling. Jag lever, andas, äter och sover med telefonen i handen. Ring nu, jävla eländans tant gyn.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

6 kommentarer på “Depp”

  1. Lisa Says:

    Piss! Hoppas på bra provsvar. Någon tydlig orsak till varför du mår som du gör och att det är lätt fixat.

  2. Tudorienne Says:

    Du kanske ska gå och få en second opinion på allt detta.

  3. Anna Says:

    Har läkaren kollaf för hypotheros?

  4. suziluz Says:

    Okej. Nu kommer hälsokosttips. Och jag VET att det är anekdotiskt och lika gärna kan vara helt verkningslöst för andra, men det är ett billigt och enkelt försök som funkar hyggligt för mig. Och eftersom du liksom jag reagerar bra på progesteron så kanske vi är lika samma?

    I stället för att ta vätskedrivande, drick mer. Drick mer vatten och ha en tesked äppelcidervinäger i, det uppmuntrar kroppen på ett naturligare sätt att släppa vätska utan att ”driva” ut den. Och om du vill hjälpa kroppen lite på traven med hormonbalans, ta Dong Quai Det kallas kvinnlig ginseng, ger lite mer energi och styr upp hormoner runt klimakteriet. Funkar förstås inte för alla, men kan vara värt en femtiolapp att testa.

  5. rektorjennie Says:

    Har de kollat din sköldkörtel?!?


Kommentera

