Konst

Vi var på teatern igår, jag och Arne.

Det tar emot att ta sig dit. Jag får stressköra i tre timmar och jag är trött. Förstås. Som alltid.

Men när jag väl sitter där, när jag har landat och låter upplevelsen rinna genom mig, väcka känslor och tankar som inte får plats.

Usch vad det är mycket som inte får plats just nu. Det är som att jag lever i en bubbla av barnveckor, jobb, Arne, barnveckor, jobb, Arne.

Men när jag väl sitter där, när jag har landat och låter upplevelsen rinna genom mig, väcka känslor och tankar som inte får plats. Då vet jag hur mycket jag behöver få in också annat i tillvaron. Hur det nu ska gå till.

Jag går därifrån lycklig.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

3 kommentarer på “Konst”


  1. Låter lite som att det är _du_ som inte riktigt får plats och tid i ditt liv 😦

  2. Ullah Says:

    Min mamma skulle sagt om ditt liv: ”Hon är ju mitt uppe i det.” I livet, alltså.

  3. Helga Says:

    Precis så säger min svärmor också.


Kommentera

