Hur det blev

Nu ser jag ut som vanligt i håret igen. Min normala frisyr, asymmetrisk och lite tuffare. Det känns skönt.

Men själva frissabesöket blev spänt. Hon var rejält nervös. Jag har klippt mig hos henne i närmare femton år, det brukar vara skrattigt och avspänt, som att träffa en vän. Nu var det inte det. Hon tackade för förtroendet att få fortsätta trots att det blev som det blev sist. Jag var snäll och sa ungefär att nästa gång jag får för mig att prova någonting annat än det vanliga, så stoppa mig. Inte för att det riktigt var på det viset. Men ändå.

Så hon klippte och det blev bra. Och sedan tog hon förstås fullt betalt. Det har jag surat över sedan dess. Förra gången tog hon fullt betalt och sedan fick jag betala fullt hos en frisör till eftersom jag grät varje gång jag såg mig i spegeln och hon inte kunde skaka fram en tid förrän om åtta dagar. Någon liten kompensation hade behövts. Om inte rabatt så att åtminstone skicka med någon hårpryl. Vad som helst. Testförpackning på schampo, en hårklämma, bara någonting. Jag tror inte att hon förstod det.

Nu ser jag ut som mig själv igen men är inte helt säker på att jag ska gå tillbaka nästa gång. Frisörbesök ska ju vara lyx, de ska inte kännas som en omgång hos familjerådgivningen.

Ännu bättre än frisyren är dock min hals. På riktigt. Det värsta med all vätska som jag samlade på mig var att jag även fick tanthals. En rynkig kalkonhals. Jag har varit så himla ledsen över detta. Men nu, när vätskan börjar släppa, börjar halsen se ut som vanligt igen. På två dagar har den gått från tanthals till vanlig hals.  Glad som en lärka är jag över detta. 

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

2 kommentarer på “Hur det blev”

  1. Anna Says:

    Tycker absolut att hon borde ha visat sin goda vilja och gett rabatt eller någon liten present!

  2. Linda Says:

    Det vore rimligt att hon självmant frågade hur hon kan kompensera dig. Nu kanske hon tror att hon inte behöver göra det. Ibland behöver man förklara vad man förväntar sig. Du har ju varit hennes kund i 15 år så nog tål hon att höra det från dig?


Kommentera

