Det enda vi har är tid

Det enda vi har är tid. Min mellanstadielärare sa så och et var nog det vettigaste han lärde mig. En högeligen slarvig lärare som inte på hela mellanstadiet öppnade religionsböckerna men som ofta lät oss ha långa, vindlande diskussioner på lektionstid. Och om man sa att man inte hade tid med någonting svarade han alltid likadant. Det enda vi har är tid. 

Det tänker jag på denna kväll när jag önskar att jag orkade stanna uppe hela natten. Barnen som somnat och jag som äntligen har ett lugn i kroppen. Hemkommen från exmakens vårfest där jag och Arne varit nyktra föräldrar som åkte hem först av alla med bilarna fulla med barn.

Där har jag stått på min gamla gårdsplan denna kyliga majkväll. Hand i hand med Arne.

Det enda vi har är tid och det är upp till oss att välja hur vi använder den. 6 år sedan jag flyttade härifrån. Ikväll väljer jag att vara här och det känns bra. Det känns också mycket bra att få åka hem.

Explore posts in the same categories: Majaliv, Uncategorized

Kommentera

