Kärleken

Bull vill sova över hos hjärtevännen G som bor två hus bort. Det är klart att jag inte kan neka men egentligen vill jag inte. Arne har sovit hos oss hela veckan men denna kväll gör han inte det och helst vill jag sova bredvid Bull. Så är det numera. Det är jag som sover bredvid Bull, inte Bull som sover bredvid mig.

Jag skickar iväg en tandborstad, pyjamasklädd pojke efter att jag kramat honom hårt i hallen. Två timmar senare ringer det häftigt på ytterdörren och när jag kikar ut genom köksfönstret står där en pyjamasklädd figur och vinkar med ena handen. Sömnen har inte velat komma. Hjärtat exploderar av kärlek.

Han kramar mig i sömnen. På morgonen sitter han i min säng och tittar på mig. Ögonen blir rödkantade och plötsligt rinner det över en tår som han torkar bort. Senare vågar jag fråga. Varför blev du rörd när du såg på mig imorse? Ibland blir det bara så, svarar han.

Explore posts in the same categories: Mammaliv, Uncategorized

One Comment på “Kärleken”

  1. Eva Says:

    ❤ Åh! Alltså … åh 😊


Kommentera

