När Bull försvann

På lördagen, efter bad och blomvattning hos bortresta föräldrar, behövde jag stanna på Coop för inhandling av middag. Bill och Bull brukar vilja ta nyckeln och promenera hem medan jag handlar. Denna gång var dock Bill trött och väntade i bilen. Bull tog nyckeln och knallade iväg med öronen fulla av mina förmaningar att gå hem och låsa upp.

En stund senare anlände jag hemmet med ett par stadiga kassar i händerna och fann dörren låst. Morr. Jag skickade Bill för att hämta Bull hos grannfamiljen men där var han inte. Har han inte hunnit hem från affären ännu? Oron började mola så smått.

Jag tog cykeln och åkte vägen som Bull borde komma utan att träffa på någon unge. Jag cyklade hela vägen till affären, medan jag funderade på hur mycket jag skulle bråka, och stannade på alla intressanta platser. Ingen Bull. Cyklade hem i förhoppningen att han dykt upp men det hade han inte. Ny cykelrunda, ända ner till affären och in på affären för att leta denna gång. Ingenstans var han.

När jag svettig, andfådd och rejält matt (ty detta var andra dagen med tandinflammation och därpå utslagen mage av penicillinet) ankom hemmet utan att någon Bull synts och katastroftankarna slog ut från huvudet som eldslågor fick  jag plötsligt en snilleblixt och ringde på min egen ytterdörr.

Duns, duns, duns och så kommer Bull och låser upp. Han hade följt alla förmaningar, gått direkt hem och …. låst in sig.

Och jo, då säckade jag ihop på en bänk i hallen med Bull i famnen och grät så att även han fick tårar i ögonen. Herregud. 

Explore posts in the same categories: Mammaliv, Uncategorized

3 kommentarer på “När Bull försvann”

  1. Tudorienne Says:

    Smart unge. Mitt upp i allt.

  2. ribbolita Says:

    Åh nej! Typiskt! De kan så mycket.

  3. Ullah Says:

    Åh! ❤


Kommentera

